Vragen
- Let op : wat verandert er op 1 juli 2013?
- Op 1 juli 2013 treedt er een nieuwe wet in werking. Wat verandert er voor u.
Bellen naar 0900 nummers wordt voortaan door uw telecom provider gezien als bellen naar een vast nummer. Heeft u een abonnement of een belbundel voor bellen naar vaste nummers, dan betaalt u niets extra’s. Als het goed is heeft uw provider u over deze wijzigingen geïnformeerd.
Deze wetswijziging heeft grote voordelen voor u!
Stel u belt met uw mobiele telefoon naar een 0900 nummer. Tot 1 juli 2013 betekent dit dat naast de kosten van het 0900 nummer een extra toeslag in rekening wordt gebracht (KPN rekent u € 0,25 per minuut extra). Na 1 juli worden de minuten verrekend met uw belbundel. Pas als u over uw belbundel heen bent, betaalt u het Buiten de Bundel tarief. Afhankelijk van uw abonnement is dat ongeveer € 0,25 per minuut.
Een rekenvoorbeeld : stel u belt naar een 0900 nummer dat € 0,03 per minuut kost en het BUITEN de bundel tarief is € 0,25 per minuut.
Tot 1 juli 2013 betaalt u € 0,03 + € 0,25 (toeslag) = € 0,28 per minuut
Na 1 juli betaalt u € 0,03 + € 0,00 = € 0,03 per minuut als u BINNEN uw bundel of abonnement belt
Na 1 juli betaalt u € 0,03 + € 0,25 = € 0,28 per minuut als u BUITEN uw bundel of abonnement belt
Wij verwachten dat vele klanten met hun mobiele telefoon gaan bellen. Belangrijk is dat u weet hoeveel minuten u per maand belt. Dan kunt u namelijk een optimale bundel afnemen.
Kijkt u eens naar een Simyo abonnement (BUITEN de bundel tarief is € 0,10) of Vodafone Red (onbeperkt bellen dus GEEN BUITEN de bundeltarief en altijd het optimale voordeel). Er zijn vele andere soorten abonnementen. Kijkt u vooral goed rond.
Uw telecom provider zal u middels een brief ook op de hoogte hebben gebracht van deze wijzigingen.
- Gelden voor voordelen ook voor prepaid kaarten?
- Ook voor prepaid kaarthouders geldt dat de kosten voor het bellen naar een 0900 nummer gelijk zijn aan de kosten voor het bellen naar een vast nummer in Nederland plus het tarief van het 0900 nummer. Gezien de grote voordelen die u na 1 juli 2013 kunt realiseren, adviseren wij een abonnement in overweging te nemen.
- Is er een starttarief?
- Het starttarief van TeleWereld is 4,5 cent.
- Wat zijn nu precies de belkosten van TeleWereld?
- De kosten van onze 0900 nummers staan op onze website en zijn per minuut. Er wordt afgerekend per seconde.
- Hoe betaal ik de belkosten? Krijg ik een rekening thuis?
- Nee, u betaalt via uw normale telefoonrekening. Op uw telefoonrekening staan de kosten vermeld onder het kopje 0900-(informatie)nummers.
- Kan ik jullie nummers ook met mijn mobiele telefoon bellen?
- Ja, dat kan! En na 1 juli 2013 wordt veel goedkoper. Lees goed het antwoord bij de eerste vraag.
- Kan ik via elke provider bellen naar uw 0900 nummers?
- Ja, alle providers ondersteunen bellen naar 0900 nummers. Het kan zijn dat uw provider 0900 nummers in eerste instantie blokkeert. Via de klantenservice van uw provider kunt u dit eenvoudig dé-blokkeren.
- Kan ik Nederlandse mobiele nummers in het buitenland bellen?
- Ja dat kan. Als iemand in bijvoorbeeld Suriname is met zijn Nederlandse mobiele telefoon, dan kunt u hem gewoon via TeleWereld bellen. Maar let op, een Nederlandse mobiele telefoon is altijd de bestemming Nederland Mobiel. Dus niet in dit voorbeeld Suriname Mobiel. U belt dan het toegangsnummer voor Nederland Mobiel en toetst vervolgens in 00316…..
Als iemand in het buitenland is met zijn Nederlandse mobiele telefoon, brengt zijn mobiele provider altijd kosten in rekening omdat hij gebeld wordt in het Nederland. Kijk op de website van de mobiele provider hoe hoog deze kosten zijn.
- Hoe kan het dat een aantal bestemmingen hetzelfde 0900-nummer hebben?
- Deze bestemmingen vallen allemaal onder hetzelfde tarief. Om die reden kunt u met hetzelfde 0900-nummer naar verschillende bestemmingen bellen.
- Kan ik met TeleWereld ook binnen Nederland bellen?
- Ja, maar het is niet altijd goedkoper dan uw provider.